Педагогу-наставнику

В умовах реформування системи освіти в Україні важливу роль відіграє кадрове забезпечення. Молодий педагог - активний, творчій, повний нових ідей і прагнень. Головна мета методичної підтримки - створення ситуації успіху для молодого вчителя, прагнення допомогти не втратити під час буденної роботи педагогічного запалу, любові до обраної професії молодим колегою. Педагог-наставник має стати другом і провідником в цікавий світ шкільного життя.
Молодий спеціаліст переступив поріг школи. Він сподівається реалізуватися в ній як фахівець. Чи підготовлений він до роботи з учня­ми? Як зорієнтуватися в школі? Що робити для вдосконалення на­вчально-виховного процесу? Нарешті, у кого про все це запитати, де отримати допомогу? Досвідчений вчитель розуміє, що вчитель-початківець потребує особливої уваги з боку адміністра­ції, педагогічного колективу, методичної служби. Робота з молодими педагогами починається вже під час їхньої першої зустрічі з адміністрацією закладу освіти. Під час цієї зустрічі педагоги-початківці в бесіді з директором та його заступниками мають отримати інформацію про школу, традиції колективу, Статут та Правила внутрішньо шкільного розпорядку школи. У бесіді з молодими вчителями потрібно з'ясувати їхні нахили, бажання, інтереси, намагатися вже з цієї бесіди зробити висновок, якої допомоги потребує кожен з них, як найраціональніше використати їхні можливості. Випускники педагогічних ВНЗ здебільшого ма­ють непогану фахову підготовку, але їм бракує знань і досвіду в питаннях методичної підготовки, діяльності учнівського колективу, ведення шкіль­ної документації, у роботі з батьками. Успішна педагогічна діяльність молодого вчителя зале­жить не тільки від його професійної підготовки і особис­тих якостей, а й від того, у який колектив він потрапить, якими будуть умови праці, яку надаватимуть методичну допомогу та стимулюватимуть чи ні його ініціа­тивність і творчість.
 (за матеріалами http://surl.li/qbus)

Для перегляду інфографіки в реальному розмірі натисніть на зображення:


Зміст і форми роботи наставника
1. Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.
2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів із їх подальшим обговоренням.
3. Взаємні відвідування уроків досвідчених колег та їх ретельний аналіз.
4. Попереднє відвідування стажистом уроків, які проводить наставник.
5. Спільне зі стажистом складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.
6. Допомога стажисту в розробці уроків, позакласних заходів.
7. Надання стажисту рекомендації щодо самоосвіти.
8. Ознайомлення стажиста з науково-методичною літературою.
9. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших учителів.
10. Допомога в роботі з «важкими» дітьми та їхніми сім’ями.
11. Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.
 
Пам’ятка наставнику для аналізу уроку молодого вчителя
1. Чи зацікавив урок учнів?
2. Чи забезпечено цілеспрямовану розумову діяльність учнів?
3. Чи педагогічно тактовним є вчитель?
4.  Як створюється ситуація для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?
5. Як відбувається контакт із класом та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотний зв'язок?
6. Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як учитель озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?
7. Що на уроці найбільше вдалося вчителю?
8. В яких виховних заходів було вжито?
9.  Як  на уроці було забезпечено свідому робочу дисципліну?
10. Що не вдалося? Чому? Як працювати над усуненням недоліків?
(
Одуд К.М. – методист Калуського міського методичного центру Калуської міської ради)

Немає коментарів:

Дописати коментар